Deskripsi
Mata kuliah ini mengkaji dan menganalisis tentang; konsep dasar pendidikan anak multikekhususan (paradigma, konsep, teori, pendekatan, teknik cara penanganannya), ciri-ciri, periode, aspek-aspek, faktor-faktor yang mempengaruhinya anak multikekhususan serta membuat keputusan dan memberikan solusi dalam menyelesaikan permasalahan dalam pendidikan anak multikekhususan.
Referensi
- Linda Wilmshurst and Alan W. Brue, (2008), parent’s guide to special educatio n : insider advice on how to navigatethe system and help your child succeed,
- Benner, S. (2003), Assessment of Young Children with Special Needs, A Content- Based Approach . Canada: Delmar Learnin
- Clarke, H. Harrison & David H. Clarke. (1978) , Developmental and Adapted Physical Education. USA: Prentice-Hall, Inc.
- Depdiknas. (2014). Program Pengembangan Kekhususam . Jakarta: Depdiknas.
- Friend, M., (2005), Special Education, Contemporary Perspectives for School Professionals , United States of America: Pearson Education Inc.
- Cohen, Matthew D. (2008), Understanding assessment in the special education process : A step-by-step guide for educators
- James M. Kauffman and Daniel P. Hallahan, (2011), Handbook of Special Education
Dosen Pengampu